Connect with us

Branded Content

5 kesilapan cliche pengantin baru bila nak beli kelengkapan rumah buat kali pertama

Awal fasa perkahwinan, banyak kesilapan yang sering terjadi terutamanya dalam terlalu berkira untuk membeli kelengkapan rumah.
Seronok dapat mendirikan rumahtangga, hidup dengan orang yang dicintai.
Namun, hidup tidak lah seindah  seperti dalam filem-filem dongeng, yang menggunakan konsep “live happily ever after” selepas berkahwin.
Cukup sahaja sarung cincin di jari, tanggungjawab isteri sudah berpaut ke bahu suami untuk menjaga nasib keluarga.
Kewangan dah banyak dihabiskan untuk persiapan kahwin malah ramai yang lupa untuk persiapkan duit untuk masuk rumah sendiri.
Bukan itu sahaja, barang keperluan rumah juga perlu disediakan untuk memulakan perjalanan hidup berdua dengan isterikan? Jadi ramai yang mula berkira bab ni! Bukan apa, kena lah berkira, kan nanti semua benda dekat kedai nak dicapainya.
Ini antara kesilapan yang selalu berlaku apabila nak beli kelengkapan rumah untuk kali pertama

1. Beli produk yang dah lama dan tak ramai orang beli

Semua orang inginkan barangan rumah yang mengikut style terbaru dan up-to-date. Namun, disebabkan ingin berjimat maka terpaksalah membeli perabot murah dan tidak mengikut citarasa.

2. Produk Overpriced

Nampak kedai yang tak berhawa dingin sebagai contoh, ramai yang ingat perabot mahupun barangan elektrik  mereka murah dan ada diskaun. Rupa-rupanya harga kelaut berbanding dengan kedai yang diiktiraf dan terkenal.

3. Produk kualiti sub-par

Lebih menyakitkan hati, beli dah lah mahal, tapi baru pakai tak sampai setahun, perabot dah mula lusuh dan berkarat.

4. Beli barang hari ni, bulan depan baru dapat

Terdapat banyak kedai yang menyediakan jualan pre-order dan pelanggan akan dapat dalam masa yang terdekat. Namun, janji hanya janji, dah bayar semua, tapi rupanya kena tunggu berminggu-minggu untuk penghantaran.

5. Barang yang tak berjenama

Produk jenama yang kurang dikenali dan tidak berjenama sememangnya diketahui tidak berkualiti dan produk yang pakai buang. Jadi, jangan beli barang seperti ini walaupun nak jimat.
Apa pening-pening gais, Courts kan ada!
Tak payah pening-pening nak cari kedai perabot dan keperluan rumah yang murah, di Courts semuanya ada!
Jangan memandai-mandai beli perabot atau keperluan rumah tanpa sebarang jaminan sekiranya korang ingin menjadi pelanggan bijak.
Bukan hanya setakat menawarkan harga murah, tetapi Courts membantu anda buat pilihan yang bijak.
Selain dari menjual produk dan keperluan rumah yang murah, Courts juga memberi jaminan 5 perkara kepada pelanggan.

 Produk Terlaris

Courts merupakan salah satu gedung yang menjual barangan eletrik dan perabot yang paling laris. Bila saja ada sale di gedung Courts, semua barangan habis dijual. Malah menjadi rebutan sesiapa saja untuk mendapatkan barangan yang berkualiti yang dijual disini.

Harga Terendah

Bukan itu saja, Courts juga menawarkan harga yang menjimatkan sesuai untuk mereka yang baru saja membina rumah tangga.
Terdapat banyak perabot dan kelengkapan rumah yang perlu dibeli untuk diisi rumah baru. Bila banyak barang nak beli, bajet pun kena ada banyak, tapi nak berjimat, hanya datang beli di Courts.
Dengan tawaran harga yang paling rendah berbanding dengan gedung lain, disini boleh dapatkan semuanya dengan harga yang lebih jimat.

Stok Tersedia

Di Courts, anda boleh dapatkan stok yang tersedia dan tidak perlu tunggu lama seperti kebanyakan kedai yang pre-order barang sehingga 2,3 bulan.

Malah, mereka juga menyediakan penghantaran dengan caj serendah dari RM1 kerumah anda. Penghantaran juga dibuat dalam masa terdekat dan tidak perlu menunggu lama untuk barangan sampai dirumah. Pilihan yang bijak semestinya dari Courts.

Kualiti Terjamin

Sebut saja Courts, pasti ramai yang kenali gedung ini. Kebanyakan barangan elektrik akan melalui piawaian sirim dan yang tidak melepasi piawaian tidak akan memasuki pasaran Courts, kerana itulah kualitinya terjamin.
Bukan tu je, di Courts korang tak perlu risau sebab Jaminan Courts ada 30 hari polisi penukaran mudah yang korang boleh nikmati.

Jenama Terkenal

Banyak jenama yang terkenal yang boleh didapati di semua gedung Courts. Antara jenama yang terdapat di Courts seperti, Panasonic, Sony, Toshiba, Philips, Samsung dan LG.
Courts sangat mementingkan kualiti dan barangan yang ada disini juga ditawarkan dengan harga yang lebih murah.

Ingin jadi pelanggan yang membuat pilihan yang bijak? Tunggu apa lagi jom cari ikon “Pilihan Bijak” di Courts berdekatan dengan korang www.courts.com.my/storelocator. Untuk tawaran menarik yang terkini jom ikuti Courts dekat Facebook atau Instagram di @courtsmsia. Courts semestinya Pilihan yang Bijak.

Komen

Continue Reading
Advertisement
Click to comment

You must be logged in to post a comment Login

Leave a Reply

Trending