Connect with us

Confession

“Abang malu nak bergambar, ni la selfie terakhir kita..” – Tiada lagi derita, isteri meninggal dunia

Perkataan “Allah, Allah, Allah..” menjadi ungkapan terakhir yang dibisikkan Mohamad Khusyairi untuk isterinya ketika menghembuskan nafas terakhir.

Menerusi perkongsian di laman Facebook miliknya semalam, dia memuat naik beberapa posting mengimbau kembali saat isteri, Allahyarham Ade Liyana yang meninggal dunia di Hospital Kluang, Johor.

"SELFIE TERAKHIR"Maafkan abg syg andai selama ni abg bnyk salah.. Maafkan abg andai banyak terleka.. Maafkan abg andai…

Posted by Mohamad Khusyairi on Tuesday, February 5, 2019

Difahamkan, isterinya pergi menghadap Ilahi dengan meninggalkan seorang anak lelaki iaitu Adi Ramadhan disebabkan jangkitan paru-paru, Selasa lalu.

Maafkan abang…

Kali terakhir abang buat semua untuk sayang…

Tak perlu menderita lagi…

Selfie terakhir di kubur…

Khusyairi turut menahan sebak di saat memandikan jenazah isterinya kerana itu merupakan kali terakhir untuk dia mengucup dan membelai jasad yang banyak berbakti terhadap kehidupannya dan anak selama ini.

Kali terakhir tengok wajah…

Abang tahan air mata masa mandikan sayang…

Abang rindu sayang…

Video nyanyian pengubat rindu

"KALI TERAKHIR KU LIHAT WAJAHMU"Allah, Allah, Allah.. Perkataan terakhir yg abg bisikkan di telinga syg sebelum ventricular monitor menunjukkan bacaan mendatar.. Pada masa tu abg tau syg dah xde.. Doktor mintak keluar sekejap utk mengesahkan waktu kematian.. Jam 3.56 a.m waktu tertera di surat kematian..Pihak hospital mohon izin untuk menguruskan jenazah syg sebelum dibawa ke bahagian forensik.. Abg memilih PUJI utk urusan untuk mandi dan penghantaran ke rumah..Selepas subuh van sampai, syg diangkat ke dlm van utk dimandikan.. Abg mintak utk sama2 mandikan syg.. Air mata abg tahan dr mengalir konon2 kuat tp dlm hati Allah je yg tau.. Abg xlepaskan peluang utk kucup dan belai segala anggota yg pernah berbakti kpd abg.. Anggota2 yg menjadi saksi di sana nnt bagaimana taat syg sbg isteri abg..Selesai segalanya abg teman syg sampai ke rumah.. Menunggu ketibaan waris2 yg lain utk melihat dan memberi penghormatan terakhir pd syg.. Sebelum dibawa ke tanah perkuburan, abg bawa adi utk lihat majah syg kali terakhir.. Dipeluk, dicium pipi kiri, pipi kanan dan dahi syg.. Begitu jgk abg buat perkara yg sama..Dah 3 hari syg pergi.. Bila rindu abg cium baju syg, abg tengok brg2 peninggalan syg.. Paling abg sedih bila abg tonton video nyanyian syg.. Mungkin syg tahu satu masa nanti video nyanyian syg tu akan jadi ubat pelepas rindu abg..Abg kongsikan video ni kpd semua agar nama dan wajah syg seorang wanita yg sentiasa kuat menghadapi segala ujian akan sentiasa segar di hati semua org..#kariffen#prayfornana#asinglefatherjourney#kaliterakhirkulihatwajahmu

Posted by Mohamad Khusyairi on Thursday, February 7, 2019

Sumber : Mohamad Khusyairi

Komen

Continue Reading
Advertisement
Click to comment

You must be logged in to post a comment Login

Leave a Reply

Ikuti kami di Facebook


Trending