Connect with us

Selebriti

Aliff Syukri bantu gadis 200kg untuk hilang berat badan

Bila bercerita tentang bentuk fizikal, ramai berhasrat bagi memiliki badan yang kelihatan ideal serta langsing baik lelaki ataupun wanita.

Namun jika tidak dikawal, berkemungkinan akan berhadapan dengan risiko pelbagai penyakit apatah lagi sekiranya tidak bergiat aktif bagi melakukan senaman.

Baru-baru ini, usahawan kosmetik Dato’ Sri Aliff Syukri berkongsi kisah seorang gadis yang mempunyai masalah berat badan berlebihan.

Gadis dikenali sebagai Wani yang berusia 22 tahun itu mempunyai berat sebanyak 220 kilogram sehingga sukar bergerak bagi melakukan aktiviti harian.

View this post on Instagram

. . abg xuba bantu yg termampu.. Ramai yg tunggu2 kisah wani terbaru,lepas bawa wani rawatan ke hospital hari tu banyak juga perkembangan wani!!! Bila saya buat akademi comel ni saya cadangkan wani salah seorang peserta yg akan turut serta sebab saya nak dia sihat dan boleh berjalan,walaupun dia x boleh buat aktiviti mcm peserta lain,tapi khas utk wani saya sediakan jurulatih fisioterapi yg akan bantu dia buat rawatan pada dia setiap hari supaya dia boleh berjalan,Alhamdulillah dah 3 hari wani di akademi dia dah mampu menggerakkan badan dia dgn lebih laju berbanding sebelum ni…..korang doakan wani ok sebab dekat akademi ni kena jaga makan semua!! baru tadi saya bebel dgn wani sebab trainer bgtau saya dia curi2 makan nasi ayam bila tgh malam…mungkin wani akan tersinggung dgn cara saya tapi saya nak dia sihat dan boleh uruskan diri dan saya yakin wani akan kurus!! . Apa nasihat atau kata semangat utk wani please komen kat sini supaya dia tidak putus asa…..? abang harap wani boleh baca komen2 korang supaya dia terus bersemangat!!! chaiyok.. chaiyok… . Nak tengok apa yg berlaku di akademi comel jangan lupa subcribe dan tonton di channel Youtube TV Terlajak Laris mulai esok!!

A post shared by Ohabangkosmetik (@aliffsyukriterlajaklaris) on

Banyak perkembangan yang berlaku selepas dibawa ke hospital, malah pengasas D’Herbs itu bercadang untuk Wani menyertai program terbaru beliau iaitu Akademi Comel.

Walaupun gadis itu menghadapi komplikasi bagi melakukan aktiviti tidak seperti peserta lain tetapi usahawan tersebut akan menyediakan jurulatih fisioterapi untuk membantu setiap hari.

“Korang doakan Wani ok sebab dekat akademi ni kena jaga makan semua! baru tadi saya bebel dgn Wani sebab trainer bagitahu saya dia curi-curi makan nasi ayam bila tgh malam.

“Mungkin Wani akan tersinggung dgn cara saya tapi saya nak dia sihat dan boleh uruskan diri dan saya yakin Wani akan kurus,” ujarnya.

Posting berkenaan mendapat pelbagai reaksi pengikutnya yang rata-rata menyokong usaha Wani dalam menurunkan berat badan dan berharap akan dipermudahkan segala urusan.

Istiqomah dan kuat semangat Wani!

Buat program seperti rancangan Biggest Loser

Buat yang terbaik, Wani !

Sumber : Aliff Syukri

Komen

Continue Reading
Advertisement
Click to comment

You must be logged in to post a comment Login

Leave a Reply

Trending