Connect with us

#news

“Banyak kali ucap terima kasih…” – Cerita pemandu grab sempat lihat keadaan Zulfarhan runtun jiwa ramai

Setelah dua tahun menantikan pembelaan ke atas kematian  Zulfarhan Osman Zulkarnain, keputusan mahkamah semalam bagaikan memberi sinar baru.

Namun, penderitaan dan penyiksaan yang telah dilakukan terhadap arwah masih lagi tidak dapat dilupakan, terutama keluarga dan juga rakyat Malaysia yang mengikuti perkembangan kes Zulfarhan.

Arwah sudah berbau busuk dan hamis…

Mengimbas kembali detik akhir sebelum Zulfarhan menghembuskan nafasnya yang terakhir, seorang saksi yang merupakan pemandu Grab, bernama Mustapa Kamal Ibrahim, 56 antara individu yang sempat melihat keadaan mangsa.

Mustapa berkata, dia telah mendapat tempahan daripada salah seorang suspek untuk pergi ke klinik, namun dia terkejut melihat keadaan Zulfarhan yang ketika itu berbau busuk, hamis dan bajunya dipenuhi tompok darah di atas kerusi roda.

“Macam tak terurus, bau busuk, baju ada tompok darah, ada macam air bisa kat badan dia, tangan dan kaki dia berbalut dengan ‘bandage’. Baunya macam menyucuk hidung, macam hamis, saya tanya ni apa hal ni kawan kau, dia diam sahaja…”

Dorang taknak tolong pun papah Zulfarhan

Selepas melihat keadaan mangsa, Mustapa terus bantu memapah mangsa masuk ke klinik, tetapi dia agak hairan melihat kerana dua lagi lelaki yang di ingatkan sebagai kawan mangsa, seolah-olah tidak mahu membantunya.

“Saya papah mangsa, sebab kawan dia yang dua orang tu tak berapa menolong. Kalau kawan rapat tu, susah-payah akan tolong, jadi saya cakap, tolonglah kawan kau, budak dua orang tu senyum je…”

Arwah sempat ucap terima kasih…

Selepas tiba di klinik, Mustapa juga yang membantu memapah arwah keluar daripada kereta dan menolak kerusi rodanya sehingga ke depan pintu klinik.

Ketika itu arwah masih lagi boleh bercakap, dia berulang kali mengucapkan terima kasih kepadanya kerana sudah sudi membantu.

Mendengar semula keterangan saksi, memang cukup meruntun jiwa dan menimbulkan pelbagai emosi. Tidak dapat membayangkan bagaimana Zulfarhan menghadapi saat penyiksaan itu.

Sumber : Astro Awani

Komen

Continue Reading
Advertisement
Click to comment

You must be logged in to post a comment Login

Leave a Reply

Ikuti kami di Facebook

Trending