Connect with us

#pop

Bawa pelacur balik rumah, Ustaz Adam ditegur jiran ‘wongshe2’ buat netizen terbahak!

Tidak dapat dinafikan lagi, setiap episod dalam drama fenomena Nur 2 pasti menjadi ‘buah mulut’ netizen di laman media sosial selepas menonton drama arahan Shahrulezad Mohameddin itu.

Jika sebelum ini watak Ustaz Hamadi paling digilai penonton, kini mereka turut memberi tumpuan kepada watak Uchee yang menjadi jiran kepada Nur dan Ustaz Adam.

“Susah nak cakap dengan orang tak paham bahasa ni. Nak kena cakap bahasa lain ke Ustaz Adam @syafiqkylez 不不不 Jumpa malam ni,”tulis Uchee Fukada di laman Instagram miliknya.

Menerusi episod 12, terdapat satu babak dimana Uchee menegur dan memarahi Ustaz Adam apabila membawa seorang pelacur untuk tinggal sebumbung.

Menurut Uchee, tindakan tersebut sudah tentu boleh mengundang fitnah orang ramai apatah lagi ustaz berkenaan merupakan seorang pendakwah terkenal.

“Ustaz tahu tak ustaz tu siapa? Ustaz tu golongan agamawan tau! Satu Malaysia kenal ustaz tu siapa. Lain la kitaorang ni nak bawa lelaki 10 dozen keluar masuk sekali pun..

“…takde siapa yang kisah. Tapi kalau ustaz buat macam tu, satu hari nanti satu Malaysia ni tahu, masuk surat khabar Cina, wongshe3 ustaz Adam..

“…wongshe3 kena tangkap basah.. Kalau masa tu ustaz ketuk pintu rumah saya minta tolong, tak ingin saya nak tolong!,”katanya.

Walau bagaimanapun selain memegang watak itu, Uchee juga merupakan pembantu pengarah dalam menjayakan drama berjumlah 15 episod ini.

Laki bini memang suka dengar ceramah aku ke?

Posting tersebut sudah tentu mengundang perhatian netizen yang telah menonton babak ‘tarbiah percuma’ berkenaan dengan memberikan komen yang rata-rata tidak kering gusi dengan dialog wanita itu.

Aduhh kelakar la akak ni!

Laju betul, senafas je sebut dialog tu!

Dah macam nyanyi lagu rap!

Ulang banyak kali pun tak bosan!

Laju kalah keretapi…

Tengok banyak kali pun kelakar habis!

Sumber : Uchee Fukada

Komen

Continue Reading
Advertisement
Click to comment

You must be logged in to post a comment Login

Leave a Reply

Trending