Connect with us

Selebriti

“Gaji mak tinggal RM900, adik beradik 13 orang!” -Nourul Wahab kongsi kegigihan arwah ibu ikhlas bekerja

Bekerja merupakan salah satu tanggungjawab yang perlu dilakukan oleh setiap insan. Dalam agama Islam, bekerja merupakan satu ibadah yang perlu dilakukan dengan ikhlas supaya rezeki yang diperoleh mendapat berkat.

Menerusi satu posting di Instagram Nourul Wahab, dia ada menurunkan satu kenyataan motivasi mengenai pekerjaan. Dia berpesan supaya setiap individu supaya melakukan setiap tugasan dengan ikhlas.

Bekerja kena ikhlas

Penyanyi yang berasal dari Utara ini turut berkongsi sedikit kisah mengenai pengorbanan arwah ibunya yang membesarkan dia dan adik beradiknya seramai 13 orang. Berkhidmat sebagai jururawat, gaji bulanan yang diperoleh itulah yang membesarkan mereka.

Dia turut menambah, walaupun gigih bekerja dan sentiasa tidak cukup rehat, ibunya langsung tidak mengeluh. Pernah terjadi apabila segala keperluan sudah didahulukan, gaji yang tinggal hanyalah RM900 dan perlu menyara 13 orang adik beradik penyanyi itu.

Keikhlasan dalam bekerja yang disemai oleh arwah ibunya dalam diri membuatkan rezeki yang diperoleh sentiasa cukup walaupun mempunyai banyak tanggungan.

 

View this post on Instagram

Assalamualaikum dan selamat pagi wahai yang rajin bekerja ❤️ . Bekerja lah sebaiknya. Seikhlasnya dan sejujurnya. Rezeki dari Allah. Dia tahu siapa ikhls dan siapa tidak. Jika mahu rezeki dan peluang lebih baik, berusahalah tanpa complaint . Ni ada jugak yang qeja nak gaji. Nak duit. Tapi qeja main main. Especially yang qeja di bahagian servis. Curi tulang, tak dnegaq cakap boss. Balik awai ikut suka hati. Buli kawan2 tempat kerja dan macam2 lagi. . Gaji dia nak. Qeja tak betui. Complaint macam2. Dapat gaji pun dia compalint dia kta tak cukup. Macam mana nak cukup kalau hang tu qeja tak betui? Gaji banyak mana pun rasa tak cukup . Sebab apa? Sebab tak ikhlas dan tak jujur. Berkatnya rezeki itu andai kita berniat baik dalam pekerjaan. Buat baik sesama manusia. Ikhlas seikhlasnya . Ini dari pengalaman adik saya dan juga arwah mak yang bekerja seikhlasnya. Semoga arwah mak berada di syurga teratas kerana budi dan tanggungjawabnya sebagai jururawat dibuat seikhlas dan sejujurnya dahulu. Aminnnn🙏 . Langsung tak complain walaupun dah penat. Wanita bersalin back to back dalam sesuatu bulan tu. Tidoq pun tak cukup. Dengan anak anak lagi! Arwah mak the real captain marvel, the real wonder woman, the real superwoman. . Gaji mak lepas potong itu ini bukan banyakn pun. Tinggai lh rm900. Tapi cukup menyara kami 13 orang! Pasaipa? Pasai berkatnya pekerjaan dan rezekinya. . Kalau kita mahu rezeki lebih berkat. Lebih baik, buatlah sebaiknya, seikhlsnya , sejujurnya. . #nourulwahabdepp #yestowellness #divakuruselite #nourulqoutes #divakurusbynouruldepp #nourulshares #nouruldepp

A post shared by N O U R U L (@nouruldepp) on

Beri inspirasi

Menerusi komen yang diterima menerusi Instagram Nourul Wahab, ada netizen yang mengenali arwah ibunya dan menceritakan sedikit mengenai kegigihan jururawat itu. Terdapat juga peminatnya yang merasakan kapsyen tersebut sangat memberi inspirasi.

 

Kenalan arwah…

 

Komen

Continue Reading
Advertisement
Click to comment

You must be logged in to post a comment Login

Leave a Reply

Ikuti kami di Facebook

Trending