Connect with us

Selebriti

Hari ini pergi umrah, Allah duga PU Amin hilang dompet berisi tunai RM3000

Berat ujian yang diterima oleh pendakwah bebas  PU Amin apabila kehilangan beg dompet awal pagi tadi ketika berhenti untuk singgah ke tandas Petronas RnR Gambang menuju ke Kuala Lumpur.

Menerusi muat naik di IG, PU Amin hanya menyedari kehilang dompet setibanya sampai ke tol Karak membuatkannya terpaksa berpatah balik ke RnR Gambang.

Malangnya, dompet berkenaan telah pun tiada di kawasan itu walaupun telah menggunakan bantuan staff Petronas melalui rakaman CCTV juga masih gagal mengenal pasti siapa yang telah mengambilnya.

View this post on Instagram

Dompet saya tertinggal jam 7.45 pagi di tandas Petronas RnR Gambang arah ke KL . Lepas sampai di Tol Karak saya sedar dompet tak ada dan saya patah balik ke Petronas RnR Gambang . Saya cari sudah tiada dalam bilik air tempat saya masuk sebelum ini . Puas cari , guna bantuan staff petronas untuk cari guna CCTV masih juga tak jumpa kalau ada siapa siapa yang ambil . Kerana CCTV terhad.. . Maka saya merayu pada yang ambil dompet saya , awak ambil lah semua duit dalam tu , tapi tolong sangat sangat pulangkan dompet dan kad kad peribadi di dalam nya . Saya merayu sangat sangat . Kad kad itu kehidupan saya . Dalam tu ada ic saya , isteri dan anak anak saya . Kad Tauliah mengajar agama dan lain lain.. . Kalau anda lembut hati , terambil atau tersimpan dompet saya . Saya merayu sekali lagi . Pulangkan lah . Hubungi saya 0193676648 atau.. .. Awak post kan ke alamat : .. No 19, Jalan jelok ria 1 taman jelok ria 43000 kajang selangor.. .. Petang ini jam 6 saya akan terbang ke Mekah untuk buat Umrah . Ujian besar kali ini . Allahuuu . Allah sahaja tahu perasaan ini . Pada Allah saya berserah . Tolong share ya .

A post shared by PU Amin (@pencetusummah_amin) on

Kena ujian besar sebelum berangkat menunaikan Umrah

PU Amin yang bertolak hari ini bagi mengerjakan rumah meluahkan rasa kecewanya kerana sehingga kini dompetnya masih belum ditemui dan tiada pihak yang menghubunginya.

Difahamkan selain dokumen penting, ada wang tunai yang boleh dikira banyak untuk kegunaan perbelanjaan di Mekah dan kegunaan pembelanjaan keluarga sepanjang ketiadaannya.

Malah ada juga sumbangan dari rakan untuk disedekahkan pada fakir miskin di kota suci Mekah, namun sudah ditentukan itu bukanlah rezekinya.

View this post on Instagram

Allah uji kita sebab Allah sayang kita . Dalam dompet itu , ada duit RM 3000 , duit yuran master sem ini , duit belanja untuk anak dan isteri , juga duit sumbangan orang awam untuk sedekah fakir miskin di Mekah berada di tangan orang lain . Saya jarang keluar duit banyak , tapi sebab nak jalan jauh saya kena tinggal belanja untuk anak isteri . Pada awal nya saya juga kumpul sedikit demi sedikit juga untuk belanja di Mekah . Tapi Allah maha kuasa , Allah berkehendak atas segalanya . Dokumen lain yang hilang juga penting , tapi Allah dah tentukan segala nya.. . Saya ucap terima kasih pada yang membantu . Saya keletihan . Saya harapkan keajaiban dari Allah untuk kembalikan barang ini.. . Buat Aisyah dan Umar jangan nakal nakal . Hari ini kita di uji sedikit , kad pengenalan kita anak beranak pun dah tak ada , tak apa janji kasih sayang kita kekal selamanya..🙂Terima kasih buat suri hati tercinta sebab bersama sama menenangkan jiwa.. . Walaupun tak mampu tersenyum , namun segala kedukacitaan dan kekecewaan ini akan diluahkan dihadapan Kaabah kejap lagi . Allah nak bagi sesuatu , Allah akan ambil sesuatu.. . Buat yang ambil dompet saya , ambil duit itu untuk belanja anda kalau perlu dan pulangkan lah kad kad yang lain . Itu saja permintaan saya . Ada banyak nyawa dan makna dalam dompet tersebut . Saya jenis payah hilang barang , dompet saya 15 ringgit je pasar malam tapi cukup istimewa . Kembalikan lah dengan baik ya 🙂.. . Ujian itu mendekatkan kita dengan Tuhan . Menghela nafas panjang . Allah mahu tunjukkan sesuatu.. . Saya dalam perjalanan melaksanakan Umrah . Doakan saya . Ada doa , tuliskan , kerja saya juga membaca doa anda semua . 🙂❤️

A post shared by PU Amin (@pencetusummah_amin) on

Ambillah duit, tapi pulangkan semula dompet saya

Menurut PU Amin, dia tidak kisah sekiranya individu yang mengambil duit tersebut tidak mahu memulangkan duitnya namun dia berharap mendapat semula dompetnya dan dokumen penting.

Pun begitu, walaupun diuji kelihatan PU Amin masih tenang dan menerima dugaan tersebut dengan hati yang terbuka dan percaya bahawa akan ada hikmah yang menunggunya.

Semoga lembut hati orang tu pulangkan semula dompet

Orang hebat maka ujian Allah padanya pun hebat

Semoga dipermudahkan urusan

Sumber : Instagram PU Amin

Komen

Continue Reading
Advertisement
Click to comment

You must be logged in to post a comment Login

Leave a Reply

Ikuti kami di Facebook


Trending