Connect with us

Hiburan

“Hari2 mimpi kiamat, selalu resah..” – Isteri Fad Bocey dedah sebab berhijab

Isteri kepada pelawak Fad Bocey, Nur Syahirah A. Rahman membuat pendedahan mengapa dia mengambil keputusan untuk mengenakan berhijab sejak 19 Januari lalu.

Menurut Nur Syahirah atau mesra disapa sebagai Sya berkata, setiap hari dia bermimpi mengenai hari kiamat dan satu-persatu ahli keluarga pergi meninggalkannya.

View this post on Instagram

Bermula episod baru ,tak la niat tulis utk tunjuk baik tapi sekadar nak berkongsi .sebenarnya niat dah lama .dan dah lama sy kumpul tudung .tapi biasala iman kita turun naik ,kadang tengok org cantiknya bertudung .tapi bila pakai rasa mcm tk yakin .mashaAllah bukan mudah istiqamah tu .tapi satu masa tu hampir setiap hari ,sy selalu dlm keadaan resah .klu kemana mana mesti otak pikir klu eksiden mati mcm mna .sampaikan setiap hari mimpi kiamat .mimpi family satu satu tinggalkan sy .sy selalu crita dgn fad sy mimpi buruk tapi without no reaction from him sy jdi trtanya tanya kenapa rsa ni buatkan sy resah tk brhenti pkir .sampai la satu hari tu sy dpt satu mimpi yg mmg sy tkot utk terima .sy mimpi sy mati tinggalkan anak2 .bila bangun rasa sedih rasa sayu .sebab kita yg setiap pagi mandikan anak2 ,siapkn anak2 pegi school ,hantar school ,balik masak utk anak suami dan pastikan semuanya kenyang dan tk lapar .tapi klu sy tkda nt sapa yg akan buatkan semua tu(jgn berani nak kahwin lain) .anak2 sapa yg akan uruskan .takut sgt walhal jalan yg Allah tulis kita kena redha terima semuanya .lama sy cri apa sebenarnya yg Allah nk tunjukkan .pernah dkt satu tmpt tu sy msuk dlm keadaan aurat tk sempurna utk solat ,dan banyak mata yg pandang pelik .tapi abaikan sbb Allah tau niat kita .lepas solat sy akan baca alquran yg ada terjemahan supaya sy dpt cri apa yg kurang dlm diri .sy selalu refer kwn2 .salah sorangnya @syashamsul .dia slalu ckp slow slow .bukannya nk ckp pakai tudung ni kita dh jdi ckup baik ckup sempurna tapi bila kita bertudung moga kita kearah yg lebih baik .takda satu pun manusia sempurna tapi kita cuba la utk cari kesempurnaan tu .takda paksaan dri suami tpi kenapa kita sbg isteri tk boleh korbankan benda tu .satu ceramah yg sy dgr dri youtube ,tidak akan cium bau syurga bagi seorang wanita yg tidak menutup auratnya .sy masih belajar dan belum sempurna menutup aurat .moga ada yg dpt bimbing sy .ramai sgt yg dm yg whatsapp ,semuanya bgi semangat .tktau nak ckp rasa tu mcm ramainya yg syg kita sebenarnya .19 jan hari first sy bertudung sepenuhnya .satu rasa yg tktau nk gmbrkan tapi hati tu rasa lapang .rasa luas .rasa lega .doakan sy terus istiqamah ❤️

A post shared by FAD & SYAHEERA (@fadbocey) on

“Sebenarnya niat dah lama dan dah lama saya kumpul tudung. Tapi biasa la iman kita turun naik, kadang tengok orang cantiknya bertudung tapi bila pakai rasa macam tak yakin.

“MashaAllah bukan mudah istiqamah tu. Tapi satu masa tu hampir setiap hari, saya selalu dalam keadaan resah. Kalau kemana mana mesti otak pikir kalau eksiden mati macam mana. Sampaikan setiap hari mimpi kiamat. Mimpi family satu satu tinggalkan saya.

“Saya selalu cerita dengan Fad saya mimpi buruk tapi tiada reaksi. Saya jadi tertanya tanya kenapa rasa ni buatkan saya resah tak berhenti fikir. Sampai la satu hari tu saya dapat satu mimpi yang memang sy takut untuk terima,” tulisnya.

Menurut wanita berusia 25 tahun itu, dia berasa sedih dan sayu apabila bangun dari tidur akibat memikirkan nasib anak-anak setelah bermimpi dirinya meninggal dunia.

“Saya mimpi saya mati tinggalkan anak2. Bila bangun rasa sedih rasa sayu sebab setiap pagi mandikan anak2 , siapkn anak2 pergi sekolah, hantar sekolah…

“…balik masak untuk anak suami dan pastikan semuanya kenyang dan tak lapar. Tapi kalau saya takde nanti, siapa yang akan buatkan semua tu (jangan berani nak kahwin lain). Anak2 siapa yang akan uruskan. Takut sangat walhal jalan yang Allah tulis kita kena redha terima semuanya,” katanya.

Namun dia menafikan jika seseorang memakai hijab sudah dikira baik sebaliknya menutup aurat boleh menjadikan seseorang ke arah lebih baik.

“Bukannya nak cakap pakai tudung ni kita dah jadi cukup baik cukup sempurna tapi bila kita bertudung moga kita kearah yang lebih baik.

“Takde satu pun manusia sempurna tapi kita cuba la untuk cari kesempurnaan tu. Takde paksaan dari suami tapi kenapa kita sebagai isteri tak boleh korbankan benda tu,” ujarnya.

Pasangan ini mendirikan rumah tangga pada 2015 dan dikurniakan cahaya mata kembar iaitu Favian Adrazin Hayyan dan Favian Adrazin Zayyan serta Nur Aminah Mishall.

Sumber : fadbocey

Komen

Continue Reading
Advertisement
Click to comment

You must be logged in to post a comment Login

Leave a Reply

Ikuti kami di Facebook


Trending