Connect with us

Lokal

“Ingat lawak ke?” -Bertukar zombie? Gejala kimia Pasir Gudang dijadikan bahan jenaka di Twitter

Gelombang pencemaran udara disebabkan pembuangan sisa toksik di kawasan sungai Pasir Gudang kini mencatat lebih ramai mangsa malah ada yang kini dalam keadaan kritikal dan terpaksa dimasukkan ke unit rawatan rapi (ICU).

Mangsa yang terhidu bahan kimia tersebut akan sukar untuk bernafas, mengalami pening kepala dan loya malah ada juga pesakit yang mengatakan badan mereka berasa kebas di seluruh badan.

Bencana Pasir Gudang, jadi bahan lawak

Dikala penduduk di kawasan Pasir Gudang sedang menderita akibat pencemaran sisi bahan kimia, namun ada segelintir individu tergamak menjadikan isu tersebut sebagai bahan lawak.

Menerusi Twitter, ada yang menyamakan kes yang berlaku di Pasir Gudang sama seperti dalam cerita filem Zombie Kampung Pisang, malah ada yang sanggup mengatakan mangsa yang terhidu gas tersebut mungkin berubah menjadi Zombie

Nilailah sendiri beberapa Tweet ini, adakah wajar  bahan lawak jenaka?

Nak kena standby senjata ni nak lawan Zombie

Tiba2 keluar zombie! pergh lagi epik

Balik kampung cari otak sebab dah jadi zombie

Macam zombie wehh dorang

Nanti Pasir Gudang ada zombie!!!

Korang ingat kelakar ke?

Pun begitu, Tweet zombie tersebut nyata mengundang rasa kurang senang apabila ada netizen lain yang menyifatkan isu tidak sepatutnya dipermainkan.

Malah isu itu adalah sesuatu yang serius dan boleh membahayakan nyawa maka tidakan biadap mengatakan mangsa akan bertukar menjadi zombie telah menyinggung perasaan lebih-lebih lagi penduduk Pasir Gudang.

 

Tak semua benda boleh jadi bahan lawak wehh

Dorang boleh arwah tau, ko ingat benda main2 ke?

Suka hati jer cakap budak2 Pasir Gudang jadi zombie!

Justeru, diharapkan jenaka zombie ini dihentikan, jagalah hati dan perasaan penduduk disana terutama sekali mangsa yang terjejas dengan bahana bahan kimia tersebut.

Sumber : Twitter

 

Komen

Continue Reading
Advertisement
Click to comment

You must be logged in to post a comment Login

Leave a Reply

Ikuti kami di Facebook

Trending