Connect with us

Selebriti

Menang kategori watak antagonis terbaik DFKL 2019, ucapan Azhan Rani tuju pada siapa?

Drama kesayangan Malaysia, Nur boleh dikatakan menang besar pada malam Anugerah Drama Festival Kuala Lumpur (DFKL) 2019 yang berlangsung baru-baru ini.

Kehebatan drama Nur telah berjaya membawa pulang enam anugerah pada majlis gilang-gemilang itu, menyaksikan banyak karya-karya penggiat seni tanah air diiktiraf.

Ucapan paling mendalam, love sangat!

Kemenangan yang tidak disangka, tuah rezeki watak ustaz Hamidi dalam drama Nur, Azhan Rani dinobatkan sebagai pemenang bagi kategori watak antagonis pada malam tersebut.

View this post on Instagram

inilah dia.. bukan untuk aku tapi untuk korang.. korang yang mahukan.. syukur dan terima kasih kerana melakarkan secoret kenangan indah dalam sisa hidup aku ini. sebagai azhan rani ini dah lebih daripada sepatutnya yang aku dapat.. bukan ini yang aku cari pun selama ini.. terus diterima, dibukakan rezeki dan dipilih menjayakan karya2 baik itu sudah satu anugerah. namun seperti apa yang aku katakan tadi di atas pentas aku mewakili mereka yang punya bakat namun andai hadir dengan kurang ‘pakej’ usah lagi kita sentap, kita rajuk.. kita positif sahaja dan pegang pada nawaitu kita.. moga anugerah di tangan ini menyuntik semangat rakan2 seperjuangan aku yang lain terus melipat gandakan usaha. tabah dengan apa pun cabaran.. dan seandai di puncak kejayaan jangan biarkan keangkuhan datang walau sedetik dalam hati.. moga kata2 ini jadi peringatan buat diri aku sendiri. umur pun makin tua kot2 aku cakap harini esok aku lupa tolong luku kepala aku. terima kasih atas ucapan tahniah yang bertalu2 aku terima.. mata ngantuk dan esok pun kerja.. aku try scroll mana yang mampu baca tapi ampun tak mampu nak balas semua. mohon jangan dilambung aku terlalu tinggi. segala puji adalah buat Allah yang mengizinkan kebaikkan. terima kasih kepada @budakijat yang memberi semangat dan aura positif dia untuk aku hadir malam tadi, @radiusone_official juga @tv3malaysia yang memberi ruang untuk aku dalam karya besar #nur ini. juga director @khanmancung yang terpaksa pecah kepala nak habiskan juga scene aku di kuala selangor tadi semata2 nak pastikan aku sampai di majlis ini tadi.. maaf tshirt murah tu aje yang terbaik ada dalam kereta yang aku boleh pakai tadi. plag kemenangan ini aku hadiahkan untuk @radiusone_official dan tak akan ku bawa pulang ke rumah.. bimbang nanti terdetik rasa megah dan terlalu selesa dengan apa yang ada ini.. aku cuma nak terus menyumbang kepada kerja yang aku sayang ni.. izinkan aku untuk terus berada di sini.. terima kasih atas semua doa juga sokongan buat aku dan drama #nur.. dah tak yah nak serius sangat.. esok episod 4 #nur2.. standby mode marah dan kecaman korang balik.. aku dah rindu!❤️🙏😍😘

A post shared by Azhan Rani (@azhan_rani) on

Hilangkan sentap, rupa bukan ukuran

Namun, yang mencuri perhatian adalah isi ucapan yang diberikan oleh Azhan Rani yang menekan mengenai paras rupa bukan ukuran untuk menentukan kejayaan seseorang itu dalam bidang seni.

Saya salah seorang yang tidak punya rupa

Sebagai tanda penghargaan, Noorkhiriah yang juga antara penggerak utama drama Nur, menzahirkan rasa syukur kepada semua tenaga produksi.

Nur yang berasa terharu berasa begitu terkesan dengan ucapan sahabatnya Azhan Rani, dan mengakui bahawa dia tergolong dalam kalangan pelakon yang tidak mempunyai pakej daripada segi rupa paras.

View this post on Instagram

HARI INI DALAM SEJARAH💋 Alhamdulillah..lom habis #dfkl tapi rasanya malamni malam #nur..cipta sejarah weiii..bertuah rasanya dapat menjadi sebahagian family #nur..sapa setuju mlmni malam #nur?🥰Tahniah abam @budakijat @azhan_rani @aamyrarosli @syafiqkylez nak nitik airmata tgk kejayaan #nur..kecaman acik2 bawang,kejayaan wat kalian..akak tumpang happy ggiler dan love gile speech abg @azhan_rani..mewakili bakat tanpa rupa..salah seorangnya adalah Noorkhiriah Ahmad Shapie..harap pasni abam @budakijat please wat cite tanpa rupa ni jadi lead bg😂..Lurve u gais.. #nur1 #nur2 #aisyah @radiusone_official @dramasangat @tv3malaysia @fazli_radiusone @onechinoiz_studios

A post shared by Noorkhiriah Ahmad Shapie (@khiriah17) on

Well done abang! Anda wakili kami

Rata-rata netizen, sangat berbangga dan tersentuh dengan ucapan yang diberikan oleh Azhan Rani yang sedikit sebanyak memberi inspirasi kepada bakat-bakat baru ingin menceburi bidang seni.

Saya percaya pada bakat abang Azhan

Kurang pakej, bukan muka TV

Takyah pakai jambu2, terbaik pasti menang

Ucapan paling terbaik…

Bakat seni bukan dari rupa semata-mata

Sumber : Azhan Rani

Komen

Continue Reading
Advertisement
Click to comment

You must be logged in to post a comment Login

Leave a Reply

Ikuti kami di Facebook


Trending