Connect with us

Viral

“Mulianya hati kamu.” -Tindakan pramugara suap makanan pada pakcik ini buat ramai tersentuh

Kemulian hati seseorang bukanlah dapat diukur dengan harta mahupun wang ringgit, kayanya hati seseorang itu apabila ada sifat murni dah kasih-sayang dalam jiwanya.

Baru-baru ini usahawan kosmetik telah memuat naik satu video di laman Istagramnya, video tersebut telah menyentuh hatinya dan siapa yang menontonnya juga terasa sayu serta terharu.

Tersentuh hati, suap macam ayah sendiri

Menerusi video yang dikongsikan memaparkan seorang pramugara daripada Royal Brunei Air sedang menyuapkan makanan kepada seorang penumpang warga emas.

Berasa cukup tersentuh, pramugara itu melayani pakcik yang sudah uzur dengan layanan yang amat baik, bagaikan seorang anak melayani ayah dengan penuh kasih dan sayang.

View this post on Instagram

teringat kat arwah abah..kan best kalau sy boleh buat mcm tu kat abah sy masa di hidup😥😥 terima kasih pramugara baik pada pakcik tua .. alfatiha utk arwah abah saya kamarzaman bin kamaludin . . . muliayeee kerja ni kalau buat dgn ikhlas ..sy nak kerja mcm ni boleh tak??? nmpak je glamer… sebenarya sy terlihat tanpa sengaja pakcik tua yg x brp sehat terus teringat kat arwah abah… ya allah iklasnya paramuga ni layan pakcik ni..kalau sy ditempat dia tak pasti sy boleh tak buat mcm ni..melainkan mak abah saya sendiri…suapkan makan dan layan mcm mcm abah dia sendiri.. sy x kenal pramugara ni tapi sy harap.. layanan yg sama utk penerbangan di negara kita..

A post shared by Ohabangkosmetik (@aliffsyukriterlajaklaris) on

Bestnya kalau boleh buat macam tu pada abah

Tindakan murni pramugara tersebut benar-benar menyentuh jiwa usahawan itu sehingga membuatkannya terus terkenangkan arwah ayahnya yang telah meninggal dunia pada 26 Februari lalu.

Jika ayahnya masih lagi hidup dia mahu melayani arwah dengan penuh perhatian, sepertimana yang dilakukan pramugara tersebut kepada wagra emas itu.

Pramugara itu semangnya seorang yang baik

Selepas melihat rakaman tersebut, ada beberapa netizen yang pernah menaiki Royal Brunei Air tidak menafikan bahawa perkhidmatan yang disediakan sangat memudahkan dan memuaskan hati penumpang.

Malah hasil daripada makluman kenalan pramugara yang dikenali sebagai Hairi Tahir, menurut mereka pramugara itu sememangnya seorang berpekerti mulia dan suka membantu.

Sumber : Instagram Aliff Syukri

Komen

Continue Reading
Advertisement
Click to comment

You must be logged in to post a comment Login

Leave a Reply

Ikuti kami di Facebook

Trending