Connect with us

Lokal

“Ni je jalan terakhir yang abi mampu buat nak.” – Gelagat bapa berniqab sambil susukan anak buat ramai geli hati

Adalah bukan sesuatu yang mudah untuk kita memujuk seorang bayi yang sedang menangis lebih-lebih lagi sekiranya bayi itu sejenis yang ‘melekat’ dengan ibunya.

Itulah yang dirrasai oleh seorang bapa kepada enam orang anak, yang dikatakan telah mati akal untuk memujuk anak bongsunya supaya berhenti menangis dan akhirnya memutuskan untuk menyamar sebagai isterinya.

Disebabkan si ietri merupakan seorang yang berniqab, si bapa membuat keputusan untuk mengenakan niqab milik isterinya dan ternyata helah tersebut berjaya membuatkan anaknya berhenti menangis dan meminum susu botol yang disuakan.

Bila mak kau busy dgn order, haqq pulak merengek nk ibu. Sekali bapak kau dtg..terus senyap. Mata haqq pun tengok mcm…

Posted by Farizah Jaafar on Tuesday, December 18, 2018

Berdasarkan kapsyen yang ditulis oleh si isteri, Farizah Jaafar mengakui bahawa dia sedang sibuk menyiapkan order kek. Anak bongsunya, Haqq juga dikatakan jenis yang ‘melekat’ dengan ibunya sehingga agak sukar untuk dilayan oleh orang lain.

Disebabkan foto tersebut telah tular di beberapa laman sosial, rata-rata ramai netizen yang terhibur dan meningggalkan komen pada foto tersebut.

Budak tu pun terkebil-kebil tengok, ni mak aku ke?

Nasib baik hisap susu botol…

Tak cukup niqab, dia tambah spec hitam haha

Ibu pakai seluar pendek uii.

Dah boleh guna dah taktik ni…

Tak kisah lah apa cara pun, janji anak diam haha!

Pengorbanan seorang ayah yang budak tu kena ingat.

Aduh tengok tangan berurat pun dah gerun nak oii…

Bertabahlah ayah haha

Setelah foto tersebut tular, Farizah menjelaskan bahawa foto yang diambil oleh anak daranya itu hanyalah sebagai bahan jenaka dan bukan untuk mencari publisiti di laman sosial.

Sumber : FB Farizah Jaafar

Komen

Continue Reading
Advertisement
Click to comment

You must be logged in to post a comment Login

Leave a Reply

Ikuti kami di Facebook

Advertisement



Trending