Connect with us

Selebriti

Pakai kain telekung ‘cupcake’ adik jadi imam, anak2 Johan buat netizen terbahak!

Siapa tidak kenal dengan telatah lucu keluarga Hanania. Pelawak dan juga penyampai radio, Johan serta isterinya Ozlyn sememangnya sangat disenangi peminat kerana dilihat sebagai pasangan yang ‘gila-gila’. Anak-anak mereka juga kerap kali menghiburkan para peminat menerusi telatah lucu di Instagram pasangan selebriti itu.

Solat jemaah sebelum ke sekolah

Menerusi perkongsian daripada Instagram Jozlynnhanania baru-baru ini, Ozlyn telah memuat naik gambar anak-anaknya sedang bersolat sebelum pergi ke sekolah pada waktu pagi. Umum sedia tahu bahawa keluarga ini sangat menitikberatkan perihal solat dalam mendidik anak-anak mereka sewaktu dari kecil lagi.

Namun begitu, apa yang melucukan adalah kerenah anak lelakinya yang memakai kain telekung adiknya untuk menjadi imam menunaikan solat subuh.

View this post on Instagram

Imam chantiq for today.. haaa tu la bgn lambat lagik.. rengek2.. dlm adik bradik hanania skrg nih yg suka rengek2 bgn pagi.. haziq.. kdg kena tibai jugak kalau dh melampau sgt.. chantiq sgt positif.. bangun mesti dgn senyuman.. kalau mak dia yg kejut n mandikan.. kalau mak dia ngah dok tek kan moleiq.. haaa baru dgr dia dok rengek dgn dorthy.. tp mmg dari dulu aku suka masak utk bekalkan anak g sekolah, mandikan siapkan.. sb tu bila bibik tlg bebdk ngengada…sodiq senang tdo n liat bangun tdo.. tp sodiq tdo memane pon xde hal.. berdiri pon leh tdo.. 🀣 memcm ragam anak2 nih.. haa nih abg ariq xde.. kucar kacir adik2.. sape nk jd imam.. papa dorg seblm subuh dh kuar umah.. abg sodiq sejenis ko lambat β€œTinggal”!! Dia solat dulu sb dia kena keluar umah sblm 6.30 am.. yg adik2 b4 7am.. haaaaa mcm biasa lah.. chantiq solat tanpa kain lagik.. abg haziq rembat kain telekung dia tanpa rasa bersalah.. 🀣🀣 lantak ko la nak.. asal ko solat dan ada ati nak solat.. moleiq?? Sibuk dgn baby tvπŸ˜ŠπŸ’‹πŸ’— papepon pesanan khas buat ibu2.. jgn beza2 kan anak depan anak2 lain.. terima seadanya walaupon keluar dr rahim yg sama.. tp karakter ttp berbeza.. doakan yg baik2 utk anak2 πŸ’—

A post shared by Johan & Ozlynn (@jozlynnhanania) on

Kain telekung bukan main comel

Menerusi kapsyen tersebut, Ozlyn telah menceritakan serba sedikit mengenai kejadian pada pagi tersebut yang agak kucar-kacir kerana anak-anak sedang kalut unutk ke sekolah. Hal tersebut menyebabkan anak lelakinya, Haziq memakai kain telekung adiknya, Chantiq sebelum menjadi imam untuk solat Subuh berdua.

“Chantiq solat tanpa kain lagik.. abg haziq rembat kain telekung dia tanpa rasa bersalah.. 🀣🀣 lantak ko la nak.. asal ko solat dan ada ati nak solat..” – Tulisnya.

 

Suka tengok keluarga ni

Menjengah keruangan komen, rata-rata netizen berasa terhibur dengan telatah anak-anak pasangan selebriti ini. Jozlynn juga sememangnya gemar berkongsi kisah anak-anaknya di Instagram untuk tatapan peminat yang kebanyakkannya mengagumi cara didikan mereka.

Kain pun helok, sebab tu berkenan

Nanti dah besar ingat balik mesti lawak

Warna pink pulak tu

Ni iku perangai siapa ni hahaha

Sampai ke sudah kain tu melekat dekat si abang!

Drama anak2 memang best!

Sumber: Jozlynnhanania

Komen

Continue Reading
Advertisement
Click to comment

You must be logged in to post a comment Login

Leave a Reply

Ikuti kami di Facebook

Trending