Connect with us

Selebriti

“Persoalannya, mana kaki ibu ni, mana?” – Berkayuh sejauh 72 km, Tok Ti pecah rekod sendiri!

Sejak kebelakangan ini, Datuk Seri Siti Nurhaliza dilihat sangat kerap memuat naik aktiviti berbasikalnya di media sosial terutamanya di Instagram. Hobi barunya itu turut disokong oleh suami tercinta, Datuk Seri Khalid Jiwa.

Tok Ti boleh jadi atlet berbasikal lepas ni

Hampir setiap pagi di hujung minggu, Datuk Siti atau mesra di sapa Tok Ti akan berkayuh seawal pagi di kawasan-kawasan yang menjadi laluannya apabila berbasikal. Dapat dilihat bahawa penyanyi nombor satu ini benar-benar serius dalam hobinya.

Pagi tadi, Tok Ti telah membuat kejutan apabila melakukan kayuhan sejauh 72 KM dalam RHB Ride 2019 di Langkawi.

View this post on Instagram

Alhamdullillah.. Medal ni untuk anak ibu tau.. Banyak kenangan nak mendapatkan & menghabiskan kayuhan 72km ni anak ibu oiii.. Mula2 ibu nak masuk 25km saja , yelah .. fun ride la kann.. Lepastu 1 team kata alang2 dah sampai Langkawi jom kayuh sampai 72km..Whattttt!!! Dah la tak pernah lebih 50km.. berangan nak 72km.. Berbekalkan semangat (redha je la) & bantuan trainer saya #faizboh (geng @anuarmanan86 ) saya kuatkan semangat .. Yang best sekali pagi tadi sebelum berlepas saya dah ‘jatuh bodo’ 🤦‍♀️.. luka la lutut.. camana la boleh jatuh padahal dah berhati2 sangat … takpee tebalkan muka semangat punya pasal ( sakit tauuu😔) Berlepas je hati dah dup dap dup dap .. takut jatuh lagi , tapi Alhamdullillah , Allah pelihara sepanjang jalan .. Terima kasih sahabat saya @aiza_mokhtar yang bagi semangat suruh masuk 72km & habiskan .. (hebat mummy Aiza ni) .. Sambil kayuh sambil istigfar, sambil bising bila nak habis nieeee😅😅.. hahahah… Yang sebenarnya ibu kayuh sambil pikir aafiyah kat bilik nak susu .. aafiyah nak susu .. hahaha.. itu buat ibu kayuh lagi laju tau aafiyah.. Sekianla coretan ibu aafiyah ni.. Akhirnya berjaya tamatkan juga 72km dengan masa 3 jam 13 minit 30saat di tangga 22 dari seribu lebih penyertaan…. Not bad uhh!! 💪💪💪Syabas Siti Syabas .. sekarang.. persoalannya mana kaki ibu nie!! mana?? kaki dah tak rasa nak oiii… #rhblangkawiride2019 #jomcarikakiibuaafiyah

A post shared by Siti Nurhaliza Tarudin (@ctdk) on

Tiga jam lebih berkayuh

Tok Ti telah menceritakan perihal penglibatannya dalam kayuhan tersebut yang pada asalnya hanya ingin menyertai kategori sejauh 50 KM sahaja. Namun atas semangat dan sokongan rakan-rakan, beliau menyahut cabaran dengan menghabiskan kayuhan dalam kategori 72 KM.

Tempat ke-22. Not bad

Walaupun pada awalnya Tok Ti telah pun terjatuh namun atas kegigihan semangatnya dia mampu memperolehi tempat ke-22 untuk kategori itu. Ibu kepada Siti Aafiyah ini dilihat begitu teruja dengan kejayaannya menghabiskan kayuhan yang begitu jauh tanpa sebarang kesulitan.

Ada YB Syed Saddiq juga

Rata-rata peminatnya terkejut dan kagum dengan stamina yang ada dalam diri Tok Ti. Mereka mengucapkan tahniah dan tumpang bangga diatas pencapaian artis kesayangan mereka.

Tok Ti juga dilihat turut sama berkayuh dengan Menteri Belia dan Sukan YB Syed Saddiq Syed Abdul Rahman yang juga turut menyertai kayuhan tersebut. Syabas diucapkan!

Hebatnya ibu Aafiyah ni…

 

Jauh weyh 72 KM tu!

Rehat & ubat kaki tu Tok Ti

Tahniah! Terinspirasi lah!

Sumber : ctdk

Komen

Continue Reading
Advertisement
Click to comment

You must be logged in to post a comment Login

Leave a Reply

Ikuti kami di Facebook


Trending