Connect with us

Viral

“Rimas tengok…” – Ibu naik geram, pengasuh suka hati potong rambut anak tak minta izin

Ramai dalam kalangan ibu bapa ini sanggup mengeluarkan wang setiap bulan untuk peruntukan membayar pengasuh, asalkan anak mereka dapat dijaga dengan baik.

Namun, berbeza pula dengan kisah wanita ini apa yang diharapkan berlaku sebaliknya, apabila terpaksa berhadapan dengan sikap pengasuh yang tidak bertanggungjawab.

Potong rambut anak orang tak bagi tahu

Menerusi satu perkongsian di Facebook oleh seorang pengguna  dengan nama akaun, Wan Nurul Awanis. Dia telah meluahkan rasa ketidakpuasan hatinya terhadap pengasuh yang menjaga anaknya.

Ibu tersebut berasa tidak puas hati dengan tindakan pengasuh yang tergamak menggunting rambut anak perempuannya  sehingga pendek sebanyak dua kali, tanpa meminta izin terlebih dahulu.

“Buang masa kami nak ikat rambut dia…”

Tetapi apabila ditegur berkenaan perkara tersebut, pengasuh terbabit berkata, tindakannya memotong rambut anak perempuan wanita itu adalah disebabkan rimas melihat keadaan rambut kanak-kanak itu yang tidak terurus.

Dikata tak reti jaga anak…

“Aku saman hang tuduh aku macam2…”

Betul ke tindakan potong rambut anak orang tanpa izin?

Rimas sangat tengok…

Berang dengan maklum balas pengasuh tersebut, maka berlakulah pertelingkahan menerusi khidmat pesanan Whatsapps, sehingga ibu berkenaan berniat mahu menyaman pihak taska berkenaan.

Suka hati jer potong rambut anak orang

Selepas perkongsian itu mula tular, rata-rata netizen juga geram dengan tindakan pengasuh tersebut yang disifatkan biadap dan tidak bertanggungjawab.

Memang biadap, kot yer tanya la mak dia dulu

Nak ikat takde masa, potong tu ada pulak masa

Tak pasal2 budak tu jadi mangsa

Jika pengasuh tersebut memaklumkan masalah-masalah yang dihadapi dengan cara yang baik, pergaduhan seperti ini mungkin tidak akan berlaku. Barulah, kedua-dua pihak boleh memahami situasi masing-masing.

Sumber : Wan Nurul Awanis

Komen

Continue Reading
Advertisement
Click to comment

You must be logged in to post a comment Login

Leave a Reply

Trending