Connect with us

Selebriti

Sambut ‘anniversary’ ke-4, suami mahu hamilkan Yana Samsudin anak kembar

Selain berdoa agar isterinya terus beristiqamah untuk berhijab, pelakon dan penulis skrip Fadzil Zahari juga ingin mendapat anak kembar tahun ini.

Fadzil meluahkan hasratnya sempena ulang tahun perkahwinan keempat dengan pelakon, Yana Samsudin menerusi sebuah posting yang dimuat naik di laman sosial Instagram.

View this post on Instagram

TQ sayang teman i pi hospital semalam…♥️ . Sat ja rasanya, hari ni genap dah 4 tahun kita kahwin, Allah dah tunai hampir segala permintaan kita, Ya Allah ada lagi yg nak mintak ni huhu, anak kembar 👶🏻👶🏻 tahun ni yang sihat sempurna insyaAllah. Hangpa yang baca & aminkan ni abang juga doakan hangpa dapat apa yang hangpa minta dari Allah, pasangan yang baik, anak yang baik & sihat, kesihatan yang baik, ibu bapa & mertua yang baik & sihat macam yang kami dapat. dan seterusnya rezeki hangpa yang melimpah ruah insyaAllah.. . Teringat lagi 5-6 tahun dulu kami pun bukan semudah ini, jalan yang di lalui penuh dugaan & ujian… walaupun keluarga semua dah ok, tapi ada juga pihak yang tak setuju kita berkawan, depa hasut cakap i takda masa depan, akan ganggu masa depan u, tQ sayang u buat bodoh ja apa depa cakap, u terima i nak berkawan dgn u dulu, masa i takda apa2, seorang penganggur yang berkepala botak, naik kereta kancil subsidi dari mama & abah😂.. (dulu belum ada BRIM) ada redha ibu bapa, buat ja apa yang hangpa rasa betoi.. Go!! . sampai sekarang kita sama2 bina @prokuyastudios @ayanahijab @yanasupercookies @foodchannel.my dan janji Allah tu benar, niat ja nak kahwin masa tu, rezeki datang melimpah ruah.. tak tersangka sangka. Bila dapat anak pulak lagi melimpah ruah rezekinya haaa (nak tulis sini panjang sangat, kena buat novel nanti) . “Ada tiga golongan manusia yang berhak Allah tolong mereka, iaitu seorang mujahid fi sabilillah, seorang hamba yang menebus dirinya supaya merdeka dan seorang yang menikah kerana ingin memelihara kehormatannya”. — HR. Ahmad 2: 251, Nasaiy, Tirmidzi . Yang mana rasa ragu ragu nak kahwin takut tak cukup duit nak bagi anak isteri makan, niat dulu nak kahwin kerana Allah. Pastu hang tengok la macamana Allah mudahkan urusan hang… . Happy 4th Wedding Anniversary @yanasamsudin ♥️ u so much… @aisymateen doa kuat2 kasi dapat adik kembar huhu… amin amin ya rabb…

A post shared by Fadzil Zahari (@fadzilzahari) on

Adik kepada pelakon dan pengarah, Datuk Farid Kamil Zahari itu juga mengimbau kembali detik awal perkenalan ketika susah dan senang dengan isterinya.

“Teringat lagi 5-6 tahun dulu kami pun bukan semudah ini, jalan yang dilalui penuh dugaan & ujian. Walaupun keluarga semua dah ok, tapi ada juga pihak yang tak setuju kita berkawan.

“Depa hasut cakap i takda masa depan, akan ganggu masa depan u, TQ sayang u buat bodoh ja apa depa cakap, u terima i nak berkawan dgn u dulu, masa i takda apa2..

“Seorang penganggur yang berkepala botak, naik kereta kancil subsidi dari mama & abah (dulu belum ada BRIM) ada redha ibu bapa, buat ja apa yang hangpa rasa betoi,” tulisnya.

Tambah Fadzil, bermula tanpa apa-apa, mereka sama-sama membina beberapa jenama seperti Prokurya Studios, Ayana Hijab, Yana Supercookies dan Food Channel.My.

“Yang mana rasa ragu-ragu nak kahwin takut tak cukup duit nak bagi anak isteri makan, niat dulu nak kahwin kerana Allah. Pastu tengok la macam mana Allah mudahkan urusan korang,” ujarnya.

Dia juga meminta agar peminat dan netizen yang membaca posting tersebut turut mengaminkan doa mereka supaya dimakbulkan.

 Semoga bahagia kekal ke jannah!

Amin… Semoga dimakbulkan!

Pasangan tersebut mendirikan rumah tangga pada 13 Februari 2015 dan dikurniakan seorang anak lelaki, Aisy Mateen yang kini berusia tiga tahun.

 

Sumber : Fadzil Zahari

Komen

Continue Reading
Advertisement
Click to comment

You must be logged in to post a comment Login

Leave a Reply

Ikuti kami di Facebook


Trending