Connect with us

Viral

Suami dah tua, nenek kerja di warung sara 6 cucu

Hidup dalam kesusahan membuatkan seorang warga emas terpaksa mengambil upah di warung makanan bagi menyara enam cucu termasuklah suaminya yang sudah lanjut usia.

Seorang pengguna Twitter dikenali sebagai Nab berkongsi kisah mengenai warga emas berusia 66 tahun itu yang mencari rezeki di warung milik pakciknya bagi menampung kehidupan seharian.

“Nenek ni umur 66. Baru ni mintak kerja kat warung pakcik aku sebab nak sara cucu dia 6 orang yang duduk dengan dia.

“Dia tak sihat ada darah tinggi dengan jantung. Aku kesian tengok dia,” katanya.

Lebih menyedihkan apabila nenek tersebut berada dalam keadaan tidak sihat kerana menghidap penyakit darah tinggi dan sakit jantung.

Menurut Nab lagi, suami nenek berkenaan juga berada sudah berusia 70-an dan hanya mampu mengambil upah memotong rumput di kawasan kampung.

Dapat bantuan pun tak cukup

Jika keadaan tidak mengizinkan, cucu yang berusia 10 tahun akan mengambil alih kerja datuknya bagi meneruskan sumber pencarian mereka sekeluarga.

Posting berkenaan telah menerima pelbagai komen netizen dan rata-rata mereka berasa kasihan dengan nasib yang menimpa keluarga tersebut.

Ya Allah sedihnya!

Kuatnya nenek tu!

Kesiannya! Nenek pulak nak kena jaga cucu

Memang kesian tengok keluarga ni. Semoga mereka dilimpahkan rezeki yang banyak dan dikurniakan dengan kesihatan yang baik. Amin Ya Rabbal ‘Alamin!

Sumber : Twitter

Komen

Continue Reading
Advertisement
Click to comment

You must be logged in to post a comment Login

Leave a Reply

Advertisement

Trending