Connect with us

Selebriti

“Tak dapat luah dengan kata2…” – Reaksi sebak peminat cilik tonton ‘Restu Ayah’, Azhan Rani terharu

Bawa watak jahat menjadi, watak baik menjadi, memang tidak boleh disangkal lagi kredibiliti lakonan dramatis Azhan Rani, kebolehan lakonannya ternyata punya aura yang tersendiri.

Selepas berjaya meraih kemenangan watak antagonis terbaik pada Drama Festival Kuala Lumpur 2019 (DFKL19), Azhan sekali berjaya membawa penonton tenggelam dalam air mata menerusi lakonan dalam cerekarama Restu Ayah.

Peminat cilik nangis teruk tonton Restu Ayah

Kalau sebelum ini watak Ustaz Hamidi akan membuatkan ramai yang naik angin, namun untuk watak Azhan kali ini dalam Restu Ayah telah mencetuskan sayu di hati para penonton.

Menerusi Instagram, pelakon ituย  sempat yang berkongsi beberapa reaksi penonton cilik yang tidak dapat menahan sedih ketika menonton lakonannya dalam Restu Ayah.

View this post on Instagram

sebab aku dah tau cerita takde la aku beria nau nak sedih.. tapi scroll dm kat ig tadi ini antara respond yang aku dapat.. macam ni sekali rupanya ya.. Allahuakbar Allahuakbar Allahuakbar.. hilang penat kerja kalau macam ni hasil dia.. semoga keinsafan ini sampai ke lubuk hati buat yang bergelar seorang anak.. ayah dan ibu hanyalah pinjaman Allah SWT.. bukan milik kita yang kekal.. aku sendiri tak dapat luahkan dengan kata2 macam mana saat menerima pemergian arwah abah dulu.. tak pernah hilang rasa rindu sampai hari ni. kita tak akan punya cukup masa untuk berbakti pada mereka.. [email protected] masih ada usah sia2kan peluang untuk syurgamu bahagia.. semoga anak2 ini menjadi anak yang soleh nanti.. amin.. sekarang aku tengok video ni aku yang nak teriak.. tq atas feedback.. maaf mana yang tak sempat saya balas.. isnin depan jangan lupa #jomkecamayahaji #jomkecamamirul #nur2 @tv3malaysia

A post shared by Azhan Rani (@azhan_rani) on

Tengok respond positif, hilang penat kerja

Bagi Azhan, itulah kepuasannya sebagai anak seni apabila berjaya membawa penonton tenggelam dalam emosi untuk setiap watak yang dijayakan.

Menusuk ke jiwa cerita ni…

Rata-rata netizen yang menonton juga terasa tempias emosi lakonan hebat yang dibawa dalam Cerekarama ini, malah ada juga yang mengimbau kembali saat kehilangan ayah tercinta.

Teringat arwah abah…

Beria menangis, sedih sangat…

‘Restu Ayah’ buat satu Malaya menangis

Terbayang saat dapat berita pemergian ayah

Cerekarama Restu Ayah berkisarkan tentang seorang anak yang hilang rasa hormat kepada bapanya, kerana menyalahkan bapa atas kematian ibunya.

Sumber : Instagram Azhan Rani

Komen

Continue Reading
Advertisement
Click to comment

You must be logged in to post a comment Login

Leave a Reply

Ikuti kami di Facebook

Trending