Connect with us

Selebriti

Wanita bersalin secara ‘czer’, bapa mertua & suami angkat guna kerusi

Bukan mudah buat para ibu di luar sana untuk melahirkan cahaya mata kerana mereka terpaksa berhadapan dengan pelbagai risiko termasuk boleh menyebabkan kematian.

Seperti yang diketahui umum, para ibu akan diberi pilihan untuk melahirkan anak sama ada secara normal atau secara pembedahan yang dikenali sebagai ‘czer’.

Tidak terkecuali bagi seorang Instafamous, Hajar Hanif yang telah melahirkan cahaya mata pertama baru-baru ini secara pembedahan.

View this post on Instagram

normal or czer dua dua perit. cuba naik tangga satu tingkat. langkah satu satu. menggigil gigil satu badan & berpeluh peluh. father in law and husband tak sampai hati tgk, dorg angkat i naik kerusi. sampai ke tingkat 3. harini hari ke-4 dah. alhamdulillah lega sgt boleh berjalan tanpa org pegang tp kdg bila tgh lemah masih kena pegang. sbb berdenyut semua ada. tapi tiap kali tengok muka anak @mikhail.darwish , kena paksa diri utk kuat, kena sihat cepat💪🏻

A post shared by Ladyboss of LK👸🏻 (@hajarhanif) on

“Selama ni ingatkan czer lagi kurang sakit. Rupanya sama je,” tulisnya.

Wanita tersebut menceritakan pengalamannya dimana dia terpaksa berhadapan dengan kesukaran selepas melahirkan putera mereka yang diberi nama sebagai Mikhail Darwish.

Menurut Hajar lagi, suami dan bapa mertuanya terpaksa menggunakan kerusi untuk mengangkat dirinya kerana tidak mampu berjalan akibat tidak tahan menanggung kesakitan.

Posting tersebut telah menerima pelbagai reaksi pengikutnya dan ada di antara mereka berkongsi tips supaya segera sembuh selain mendoakan kesihatan Instafamous terbabit.

Cepat sembuh sis!

Semoga sis kuat!

Makan pati haruan kalau nak cepat sembuh

Tahniah dan selamat berpantang

Tidak dinafikan proses bersalin secara normal atau pembedahan, dua-dua adalah pengorbanan tidak ternilai oleh seorang wanita. Apa-apa pun tahniah diucapkan kepada pasangan ini atas kelahiran bayi mereka.

Sumber: Hajar Hanif

Komen

Continue Reading
Advertisement
Click to comment

You must be logged in to post a comment Login

Leave a Reply

Trending